vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Max Verstappen raakt gefrusteerd door Renault-motor

Het huidige F1-seizoen lijkt in veel opzichten op dat van vorig jaar. Nu heeft Red Bull de auto wel goed voor elkaar, maar geeft motorleverancier Renault nog altijd niet thuis. Dit tot frustratie van Max Verstappen.

Het is keer op keer hetzelfde liedje voor Verstappen. "We verliezen gewoon erg veel tijd op de rechte stukken", liet hij ook in China weten. In de laatste sector verloor de Nederlander meer dan een halve seconde op Ferrari. Het uiteindelijke gat bedroeg zeven tienden, tot frustratie van de Nederlander.

"Het zou toch vreemd zijn als ik er niet gefrustreerd door raak. Ik ben hier om races te winnen en iedereen die aan de auto werkt heeft hetzelfde doel", laat Verstappen aan Racefans.net weten.

"Als ik mezelf hierover niet zou uitspreken dan zou ik nu in de GT's rijden, daar maakt het allemaal niet zoveel uit."

Via de boordradio was duidelijk te horen dat de Nederlander nog niet tevreden is over de Renault-motor. Het is ook een manier om de motorleverancier onder druk te zetten, maar niet bewust publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.

"Niet voor het grote publiek, maar die boodschappen zijn bestemd voor de mensen binnen het team die naar de radio luisteren."

Vorig jaar was er veel te doen omtrent de Renault-motoren en de samenwerking met Red Bull. Dit seizoen vertoont al gelijkenissen nu de betrouwbaarheid en het vermogen te wensen over laat. Er wordt gesuggereerd dat Red Bull zich niet negatief uit mag laten over de power units.

Verstappen is duidelijk waar hij de tijd verloor tijdens zijn ronde. `Het gat op de rechte stukken is wat groter dan verwacht. Maar wij moeten ook nog wat fine-tuning verrichten."

"De power modi waren niet goed. Sommige van die problemen heb ik al eerder gehad, zoals dat je te dicht bij de limiter van de motor komt en problemen bij het opschakelen. Het werkt gewoon niet erg lekker."