Het is keer op keer hetzelfde liedje voor Verstappen. "We verliezen gewoon erg veel tijd op de rechte stukken", liet hij ook in China weten. In de laatste sector verloor de Nederlander meer dan een halve seconde op Ferrari. Het uiteindelijke gat bedroeg zeven tienden, tot frustratie van de Nederlander. "Het zou toch vreemd zijn als ik er niet gefrustreerd door raak. Ik ben hier om races te winnen en iedereen die aan de auto werkt heeft hetzelfde doel", laat Verstappen aan Racefans.net weten. "Als ik mezelf hierover niet zou uitspreken dan zou ik nu in de GT's rijden, daar maakt het allemaal niet zoveel uit." Via de boordradio was duidelijk te horen dat de Nederlander nog niet tevreden is over de Renault-motor. Het is ook een manier om de motorleverancier onder druk te zetten, maar niet bewust publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. "Niet voor het grote publiek, maar die boodschappen zijn bestemd voor de mensen binnen het team die naar de radio luisteren."
Vorig jaar was er veel te doen omtrent de Renault-motoren en de samenwerking met Red Bull. Dit seizoen vertoont al gelijkenissen nu de betrouwbaarheid en het vermogen te wensen over laat. Er wordt gesuggereerd dat Red Bull zich niet negatief uit mag laten over de power units. Verstappen is duidelijk waar hij de tijd verloor tijdens zijn ronde. `Het gat op de rechte stukken is wat groter dan verwacht. Maar wij moeten ook nog wat fine-tuning verrichten." " De power modi waren niet goed. Sommige van die problemen heb ik al eerder gehad, zoals dat je te dicht bij de limiter van de motor komt en problemen bij het opschakelen. Het werkt gewoon niet erg lekker."
Meest gelezen