Vanaf de vijfde startpositie begon Max Verstappen aan de Grand Prix van Spanje. De Red Bull-coureur wist zijn positie tijdens de start te behouden, maar door een crash van Grosjean, Hülkenberg en Hartley kwam de safety car op de baan. Na de safety car periode wist Verstappen zijn positie vast te houden, maar zat hij klem achter Kimi Raikkonen. De top drie reed zou met enkele tienden per ronde weg. Sebastian Vettel maakte in ronde 18 als eerste zijn pitstop en wisselde naar de medium band. Bottas volgde deze strategie om te proberen Vettel te pakken, maar slaagde niet in zijn plan. Verstappen schoof dankzij de stops op naar de derde positie achter Raikkonen en Hamilton.
Raikkonen verdween voor de neus van Verstappen met technische problemen, waardoor Max op de tweede positie terecht kwam. Direct voerde Verstappen het tempo op. Door de stop van Hamilton vond de Nederlander zichzelf terug aan de leiding van de race. Lewis Hamilton sloot al snel aan bij Max die nog een pitstop moest maken. In ronde 35 maakte Verstappen zijn enige stop en viel daardoor terug tot de vierde positie achter Bottas en Vettel. Vettel besloot om tijdens de Virtual Safety Car zijn tweede stop te maken voor een nieuwe set van de medium band. Verstappen schoof daardoor op naar de derde plaats, maar had de Ferrari in zijn nek. Bij het eindigen van de VSC raakte de Nederlander de bolide van Stroll op zijn achterband en beschadigde zijn voorvleugel. Met nog 20 ronden te gaan stond de druk vol op de ketel bij de Nederlander. Gelukkig had Verstappen weinig last van de schade aan zijn voorvleugel en wist hij Vettel eenvoudig voor te blijven. Met een derde plaats maakte de Nederlander een einde aan een pechreeks.
Meest gelezen