In het eerste deel van de kwalificatie ging de strijd met name om een positie bij de laatste zestien. Vooraan ging het gevecht tussen Red Bull, Ferrari en Mercedes verder. Zij lieten in dit deel van de kwalificatie niet het achterste van de tong zien. Red Bull en Ferrari kozen voor de supersofts, terwijl Mercedes voor de ultrasofts koos. Uiteindelijk waren Hamilton en Bottas een tiende sneller dan Verstappen, die op een bandencompound harder reed. Achteraan was het dringen voor een plaats in Q2. Pierre Gasly kwam helaas niet in actie nadat zijn motor plofte in de laatste vrije training. Afvallers: Ericsson, Wehrlein, Magnussen, Grosjean en Gasly Het tweede deel van de kwalificatie betekende dat de topteams voor het eerst hun kaarten op tafel moesten leggen. Max Verstappen dook naar een 1.16,5 en was daarmee een drie tienden sneller dan de concurrentie. Met name in het stadiondeel won de Red Bull-coureur veel tijd. Problemen waren er ook voor de tweede Toro Rosso van Brendon Hartley. Ook zijn Renault-motor gaf de geest! Afvallers Massa, Stroll en Hartley, Alonso en Vandoorne die geen tijd neerzetten.
De allesbeslissende top 10 kwalificatie werd bijzonder spannend in de strijd voor de poleposition. Max Verstappen wist in zijn eerste run wederom de snelste tijd te noteren en was ruim twee tienden sneller dan Vettel. Alles kwam aan op de laatste run van de toppers. Sebastian Vettel troefde Verstappen af met 0,86. De Nederlander start als tweede voor Lewis Hamilton.
Meest gelezen