Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Max Verstappen verliest rechtszaak in hoger beroep

Max Verstappen heeft in hoger beroep de rechtszaak tegen online supermarkt Picnic verloren. De rechter stelde Verstappen eerst in het gelijk, maar toen beide partijen in hoger beroep gingen, viel het kwartje de andere kant op.

Enkele jaren geleden bracht online supermarkt een reclamespotje uit, waarin een lookalike van Max Verstappen te zien was. In het spotje verkoos de fictieve Verstappen Picnic boven diens trouwe sponsor Jumbo. Het kamp-Verstappen kon er niet mee lachen en spande een rechtszaak aan. In 2018 oordeelde de rechter dat Picnic een schadevergoeding van 150.000 euro moest betalen, waarna beide partijen in hoger beroep gingen. In hoger beroep echter werd Picnic in het gelijk gesteld, want, zo oordeelde het gerechtshof, het was in de reclame duidelijk dat het om een persiflage van Verstappen ging en niet om de Red Bull-coureur zelf. Het gerechtshof voegde aan de uitspraak toe dat de eer en goede naam van Verstappen niet is aangetast, evenals de zakelijke belangen van de coureur, waardoor er van een onrechtmatige daad geen sprake is geweest.

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"