Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Max Verstappen: 'Was voor mijn spin al vijf keer bijna gecrasht'

Max Verstappen was voor zijn spin in de Grand Prix van Australië al vijf keer eerder bijna gecrasht. Een onderdeel aan de achterkant van de auto brak af en dat zorgde voor flink wat overstuur.

Max Verstappen vertelt in gesprek met het programma Peptalk dat zijn auto zo goed als onbestuurbaar was geworden nadat aan de achterkant een onderdeel was afgebroken. "Aan de onderkant zitten kleine vinnetjes die voor neerwaartse druk moeten zorgen, en daar was er één van afgebroken. Dat gebeurde in de vierde bocht van de vijfde ronde. We weten niet waarom, want ik reed daar niet over de kerbstones of iets dergelijks. Verstappen had vervolgens moeite om in te schatten hoe hij bochten het beste aan kon snijden. Zijn spin was daar een direct gevolg van, maar daarvoor had Verstappen ook al in de muur konden staan. "Het is niet allemaal gezien door de camera's, maar er waren voor mijn spin al vier of vijf momenten waarop ik de controle over de auto al bijna verloor."

Max Verstappen, die nog een weekje in Australië blijft om te trainen en te chillen, verwacht dat het in Bahrein beter zal gaan: "De auto is gewoon goed, dat heeft Daniel Ricciardo in de race wel bewezen. De auto is misschien nog niet goed genoeg om Mercedes te verslaan, maar Ferrari kunnen we hebben." Bahrein wordt niet alleen voor Red Bull een betere race, maar ook voor de spanning die in Australië zo ontbrak. "Met de Grand Prix van Australië hebben direct een van de moeilijkste banen om in te halen gehad. In Bahrein en daarna ook in China verwacht ik een stuk meer actie.'

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"