Onder de kunstlichten ging de tweede vrije training om 20:30 uur lokale tijd van start. Dit keer gingen de coureurs er wat beter voor zitten, wat tot de nodige uitstapjes leidde. Zo raakte onder meer Max Verstappen, Lewis Hamilton en Sebastian Vettel lichtjes de muur. Vettel schampte echter een reclamebord, dat de baan op vloog. Dat veroorzaakte een kortstondige Virtual Safety Car-situatie.
De Virtual Safety Car-situatie luidde echter ook het einde van de 'snelle ronden' in. De resterende tijd werd door veel coureurs gebruikt om aan de raceafstelling te werken. Vóór de Virtual Safety Car-situatie was Daniel Ricciardo 'on fire'. De Australiër perste er een 1:40.852 uit, wat bijna twee seconden sneller was dan zijn tijd in de eerste vrije training. Zijn tijd betekende tevens het snelste rondje ooit op het stratencircuit in Singapore. Ook Max Verstappen ging een stuk sneller dan in de eerste training, maar bleef uiteindelijk steken op een halve seconde van zijn teamgenoot. Achter Red Bull schoof Mercedes aan. Lewis Hamilton reed de derde tijd op zo'n zes tienden van Ricciardo, terwijl Valtteri Bottas ruim 1,2 seconden langzamer was. Ferrari deed het rustig aan tijdens de tweede vrije training. Sebastian Vettel reed de elfde tijd, terwijl Kimi Raikkonen de negende tijd noteerde. Daarmee lijkt Ferrari ervoor te hebben gekozen om zich te focussen op de raceafstelling tijdens de tweede vrije training.
Meest gelezen