De Amerikaanse marketinggoeroe Brown werkte sinds zijn aantreden, eind 2016, al hard om sponsoren te werven. Mondjesmaat slaagt dat plan: de McLaren staat nog allerminst volgeplakt met stickers van bedrijven, maar er zit schot in de zaak.
"In de laatste wedstrijden van het jaar hebben we een uitstekende deal gehad met Coca-Cola", liet Brown weten. "Dat was niet alleen gunstig voor ons, maar dat heeft ook zijn vruchten afgeworpen voor hen. Vooralsnog is het denk ik niet gepast om meer informatie prijs te geven over de impact van de kortdurende sponsorovereenkomst, maar wat ik wel kan zeggen is dat Coca-Cola zeer tevreden was. We hebben feedback gekregen waaruit blijkt dat het een waardevolle samenwerking was." De kans dat McLaren ook in 2019 met de logo's van Coca-Cola op haar bolides rondrijdt, lijkt aanwezig. Brown wil logischerwijs niet verder ingaan op de materie, maar wijst erop dat beide partijen tevreden zijn met de resultaten tot dusver. In 2019 zal McLaren met een nieuw rijdersduo aantreden: waar Fernando Alonso de Formule 1 (tijdelijk?) heeft verlaten en Stoffel Vandoorne de deur is gewezen, daar mogen Carlos Sainz en Lando Norris hun opwachting maken in het volgende seizoen. Sainz komt over van Renault, Norris is een debutant in de koningsklasse. De 19-jarige Brit werd in 2018 tweede in het Formule 2-kampioenschap.
Meest gelezen