Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug

F1-stand

  • 1 HAM 107
  • 2 VER 77
  • 3 BOT 73
VT1 vr 14 aug 11:00 12:30
VT2 vr 14 aug 15:00 16:30
VT3 za 15 aug 12:00 13:00
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
Quali za 10 okt 15:00 16:00
Race zo 11 okt 15:10 17:10
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
Quali za 24 okt 15:00 16:00
Race zo 25 okt 15:10 17:10
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
Quali za 31 okt 14:00 15:00
Race zo 01 nov 13:10 15:10
por
Start GP Spanje
Dagen
Uur
Min.
Sec.
McLaren

McLaren: "Experimenteren is noodzakelijk om topteams bij te halen"

Het herstel van McLaren na de dramatisch verlopen samenwerking met Honda is tot dusver tamelijk indrukwekkend te noemen. De Britse renstal staat echter lang nog niet waar het wil zijn in de Formule 1. Om bij de topteams te geraken, zal het gedurfde stappen moeten zetten.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © McLaren

Het Formule 1-team van McLaren heeft in de afgelopen paar jaar enorme stappen vooruit weten te maken. De renstal uit het Britse Woking boekte in drie jaar tijd een behoorlijke vooruitgang, door van de negende positie in het constructeurskampioenschap naar de vierde positie te klimmen. Het eens zo succesvolle team heeft zijn zinnen echter op een terugkeer naar de top, daarvoor zal nog het nodige moeten gebeuren.

Het is James Key, technisch directeur van McLaren, die ten overstaan van RacingNews365 uitlegt dat er voor het team werk aan de winkel is voor 2020. "We nemen mee wat we dit jaar hebben geleerd, maar tegelijkertijd moeten we ook de ogen open houden om te kijken naar de dingen die we onder de huidige reglementen niet hebben uitgeprobeerd – er is namelijk nog veel tijd te winnen voordat we het gevecht met de top teams aan kunnen gaan", vertelt Key.

De Britse ingenieur is zeker tevreden met de raceauto die het team voor het seizoen van 2019 had ontwikkeld. Key erkent wel dat er voldoende ruimte is voor verbetering. "Tot op zekere hoogte zullen we bepaalde aspecten van de 2019-auto proberen over te brengen op de bolide van volgend jaar. De 2019-auto had zo zijn sterke punten en deze willen we dan ook zeker overhevelen, maar tegelijkertijd had hij ook zwakke plekken die we kwijt moeten zien te raken", stelt de technisch directeur.

Een duidelijk voorbeeld van een aspect dat verbeterd moet worden, vindt Key in de vorm van de neus van de MCL34. "Wij hebben dit jaar bijvoorbeeld last gehad met het onder de knie krijgen van de voorkant van de auto, er is veel tijd in gaan zitten om daar een oplossing voor te vinden", aldus Key. Het doel is voor McLaren om voor 2020 direct met een stabiele auto aan de start van het seizoen te verschijnen.

Kan Max Verstappen volgend jaar met Red Bull een gooi doen naar de titel? Het panel van de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, bestaande uit autocoureurs Tim en Tom Coronel evenals F1-journalist Ruud Dimmers, sluit het niet uit.

0 reacties