De wedstrijdleiding riep McLaren na afloop van de Grand Prix van Mexico op het matje om uitleg te krijgen over het incident in de pitstraat. Het voorval vond plaats tijdens een pitstop na de dertiende ronde van de race, naar verluidt omdat een foutieve wielmoer roet in het eten gooide. McLaren wist de auto tijdig te stoppen, maar door het tijdsverlies kwam Norris als laatste terug op de baan. Hij reed de wedstrijd niet uit. Hoewel McLaren wist te voorkomen dat Norris met een mogelijk losse band op de baan terechtkwam, bestempelden de stewards het voorval in eerste instantie als een zogenoemde ‘unsafe release’, maar hier kwamen ze later op terug. McLaren bleef onbestraft en kreeg geen geldboete voor het incident. Eenmaal bij de stewards werd namelijk door McLaren verklaard dat niet zeker was of de band los zat op het moment dat de auto tot stilstand werd gebracht. Vanwege deze onduidelijkheid besloot McLaren de auto uit voorzorg te stoppen in de pitstraat. Na het nogmaals bekijken van de beelden kwamen de stewards tot dezelfde conclusie als McLaren en kreeg het team voor het incident geen straf. McLaren vond na afloop van de Grand Prix van Mexico wel uit dat de wielmoer in kwestie wel degelijk niet in orde was. De monteur verantwoordelijk voor de desbetreffende band had toen Norris wegreed al zo'n vermoeden en zijn ingeving werd later door het team bevestigd. Teambaas Andreas Seidl vertelde naderhand dat de wielmoer inderdaad de oorzaak van het probleem was geweest. Mede door op tijd te handelen wist het team uiteindelijk een straf te ontlopen.
Meest gelezen