Ja, er waren remproblemen bij Lando Norris. Maar die zorgden er eigenlijk alleen voor dat hij niet met teamgenoot Oscar Piastri kon strijden voor de overwinning in China. Een 1-2 kwam nimmer in gevaar, zo leek het althans voor de buitenwacht. Teambaas Andrea Stella onthult na de race dat er weldegelijk zorgen waren bij McLaren.
"Er was wat spanning over hoe de banden zich zouden houden, omdat het na de stop onduidelijk was of het een eenstopper of tweestopper zou worden", zegt Stella tegen de media waarbij RacingNews365. "We observeerden wat Lance Stroll deed op de harde band om te zien hoe die band zich hield."
"En het zou het ons moeilijk hebben gemaakt als onze concurrenten zowel een eenstopper als een tweestopper (bij hun coureurs, red.) hadden gedaan. Wie zouden we dan dekken? Blijven we ook op een eenstopper waarbij onzekerheid is? Of volgen we de wagens met een tweestopper?", vraagt Stella zich hardop af.
"Er waren dus genoeg redenen om ons aan de pitmuur zorgen te maken. Maar over het algemeen, als de auto zo competitief is en de coureurs zo goed rijden, dan worden dingen makkelijker en kunnen we uiteindelijk genieten van deze 1-2."
Als PSV of Ajax scoort, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!