Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

McLaren sluit ook met Mercedes-motoren gevecht met Verstappen uit

Hoewel McLaren het laatste jaren anderhalf seizoen stappen vooruit heeft gezet, is het niet zomaar gezegd dat de Britse renstal snel bij Mercedes en Red Bull in de buurt zit. Dat zegt Andreas Seidl, de teambaas van het Britse team. Het doel is eerst om alle teams in het middenveld te verslaan en over een paar jaar moeten er races worden gewonnen.

McLaren komt van ver en heeft zich de afgelopen jaren opgewerkt van de staart van de grid richting de subtop. Anno 2020 vecht het team weer mee om de derde plaats in het wereldkampioenschap en houdt het onder meer fabrieksteams als Renault en Ferrari en het opgebloeide Racing Point achter zich. Dat is vooral te danken aan constantheid in de prestaties, want op een uitvalbeurt en vier finishes buiten de punten na eindigt McLaren altijd in de top tien. Er zit dus progressie in de prestaties van de Britse renstal en teambaas Andreas Seidl wil niet te hard van stapel lopen, maar over een aantal jaar moet McLaren weer races kunnen winnen. "We moeten realistisch blijven, tot we aan het begin van het seizoen een goede infrastructuur hebben", zegt Seidl in een interview met Auto, Motor und Sport . "We moeten ons nog op vele vlakken verbeteren. Ik zou blij zijn als we in 2023 of 2024 om overwinningen kunnen meestrijden." McLaren wil beetje bij beetje verbeteren en de eerste stap moet volgend jaar komen, wanneer het team met Mercedes-motoren aan de start verschijnt. Maar dat betekent nog niet dat de renstal uit Woking de jacht kan openen op de beste teams van het moment. "Mercedes en Red Bull met Max Verstappen moeten we buiten beschouwing laten", zegt Seidl. "In het middenveld zit het dicht bij elkaar. Ik denk dat er door de ontwikkeling van de aerodynamica en het token-systeem voor motoren de krachtsverhoudingen nog kunnen verschuiven."

Viaplay
x
FIA geeft uitleg over cruciaal safety car-moment met Norris in Miami