Verbaasde de concurrentie zich eerst over de flexibele voorvleugel van McLaren, na de race in Bakoe richten de teams zich nu op de achtervleugel. Die lijkt nu namelijk ook te flexen. Behalen Lando Norris en Oscar Piastri daarmee een oneerlijk voordeel? Vooralsnog niet, zo oordeelt de FIA. Rob Marshall, een van de technische bazen bij Mclaren, verbaast zich over alle ophef.
Volgens Marshall, die eerder zeventien jaar bij Red Bull werkte, komt de ophef vooral omdat McLaren nu eenmaal het snelste team van het moment is. "Dat denk ik wel, ja. Dat is erg vleiend, maar hoe dichter je vooraan rijdt, hoe meer aandacht je krijgt", zegt hij in gesprek met de media in Singapore, waaronder RacingNews365.
"Maar alle teams controleren hun eigen wagen en die van anderen. Wij controleren onze eigen wagen en werken samen met de FIA om de grijze gebieden van welk element van de wagen dan ook te begrijpen en gaan op basis daarvan verder."
Wat Marshall vindt van alle aandacht voor de achtervleugel van McLaren? "Ze hebben allemaal hun eigen mening. Wij werken samen met de FIA om de legaliteit van onze wagen vast te stellen. Zolang de FIA tevreden is, is dat de enige mening waar we ons zorgen over hoeven te maken."
Ook interessant:
Speel de RN365 F1 Bingo en win toffe prijzen
Maak de race in Singapore nu nog leuker met de RacingNews365 bingo en maak kans op toffe F1 prijzen zoals Verstappen schaalmodellen en caps.
We verloten maar liefst 10 schaalmodellen en 10 caps onder onze YouTube-abonnees! Maak nu kans op één van deze prijzen door je te abonneren op ons YouTube-kanaal én te reageren onder de video via de onderstaande knop.
Abonneer, reageer en win!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!