Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

McLaren-teambaas baalt na GP Singapore van 'experimenterende' wedstrijdleiding

Tijdens de GP van Singapore zag McLaren-coureur Carlos Sainz zijn race al vroeg een deuk oplopen, toen hij door Nico Hulkenberg werd getoucheerd. Er volgde geen verder onderzoek naar de Renault-coureur, tot lichte irritatie bij Seidl.

McLaren-teambaas Andreas Seidl zag de touché tussen zijn coureur Carlos Sainz en Nico Hulkenberg met lede ogen aan: "Al na een paar bochten dook Nico op een wel erg optimistische wijze in een gat wat er niet was. Helaas was de race van Carlos daarna zo goed als klaar, omdat hij veel schade had opgelopen. We bleven echter doorrijden, want je weet hoe het hier in Singapore kan gaan. Aan het einde wisten we zelfs nog bijna in de punten te finishen", zo begint de Duitser zijn verhaal tegenover onder meer RacingNews365 . Het incident tussen de McLaren- en de Renault-coureur ging niet onopgemerkt voorbij. De wedstrijdleiding gaf aan dat het incident was genoteerd, maar verdere actie werd er door Michael Masi en co niet genomen. Seidl had echter liever een striktere wedstrijdleiding gezien, maar geeft tegelijkertijd ook aan dat dat de laatste tijd niet vaak voorkomt. "Persoonlijk heb ik het liefst dat de regels zo strikt mogelijk worden nageleefd; precies zoals ze in het regelboek staan. Tot en met de race in Canada was dat het geval", zo stelt hij vast, al doelend op de ophef die na afloop van de GP in Montréal ontstond. Daar werd Sebastian Vettel zwaar gestraft, waardoor hij zijn overwinning verloren zag gaan. "Die striktheid zorgt tenminste voor consistentie. Veel coureurs en teambazen riepen na de race in Canada op om de coureurs meer te laten racen en dat probeert de wedstrijdleiding op dit moment dan ook. Experimenteren is op zich niet verkeerd, maar ik hoop dat in de toekomst weer duidelijker wordt wat nou wel en niet mag op de baan." "Het belangrijkste is in ieder geval dat de stewards en wedstrijdleiding tevreden zijn met de nieuwe regels en aan de hand daarvan consistent kunnen zijn in hun oordelen. Als dat het geval is, dan steunen we hen volledig", aldus de teambaas van het Britse McLaren-team.

Viaplay
x
Breaking Aston Martin in protest tegen uitslag kwalificatie