De komst van nieuwe sponsoren voor McLaren zijn hard nodig na het wegvallen van motorleverancier Honda. De Japanners betaalden per seizoen ruim $ 100 miljoen aan McLaren. Een titelsponsor is voor alsnog niet gevonden. Eerder gaf Brown al aan dat het lastig praten is als de resultaten zo teleurstellend zijn. McLaren wil een sponsor die ook past bij de status van het team. " Ik denk niet wat een volgend jaar een titelsponsor op de auto hebben staan. Wel verwacht ik dat we enkele grote partners hebben." " In de Formule 1 dan verwijst niemand echt naar een titelsponsor van het team. Wij zijn McLaren en niet ABC McLaren. Er is voldoende ruimte voor sponsoren, maar we willen niet onze titel verkopen. In NASCAR zijn de coureurs getraind om de sponsornaam en teamnaam te noemen in interviews." Brown gaat daarbij voorbij aan het feit dat automerken als Aston Martin en Alfa Romeo juist fors geïnvesteerd hebben om als titelsponsor van respectievelijk Red Bull en Sauber door het leven te gaan.
Tegenover het wegvallen van Honda staat wel de komst van een aantal sponsoren. Volgens Brown werkt de wissel van motorenleverancier daarbij positief voor het team. " Enkele sponsoren hebben getekend, maar we moeten nog een moment kiezen om ze te presenteren. We zijn nog niet klaar, meer goede sponsoren zijn welkom. Op dat vlak loopt het goed en je merkt dat F1 leeft dankzij de nieuwe eigenaren." De goede vibe die er rondom de F1 heerst leeft ook binnen McLaren. Het team blaakt van het zelfvertrouwen, heeft een ijzersterk rijdersduo en is optimistisch over de toekomst. " Er heerst een goede vibe in de F1 en zeker ook binnen McLaren. We hebben Fernando en Stoffel en ook Lando komt eraan. We hebben een nieuwe motorleverancier. Alles lijkt ons voor de wind te gaan." Fans kijken reikhalzend uit naar de prestaties van McLaren. De afgelopen winters werden gekenmerkt door prachtige praatjes, maar de torenhoge verwachtingen werden niet waargemaakt. Zo ging het Britse team voor een top drie klassering in het WK bij de constructeurs in 2017, maar moest het genoegen nemen met een voorlaatste positie.
Meest gelezen