Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul

F1-stand

  • 1 KVY
  • 2 MAG
  • 3 GIO
VT1 vr 03 jul 11:00 12:30
VT2 vr 03 jul 15:00 16:30
VT3 za 04 jul 12:00 13:00
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Indycar

Megaklapper IndyCar: coureurs ruziën over schuldvraag

Afgelopen zondag klapten in de eerste ronde van IndyCar-race op Pocono op hoge snelheid meerdere rijders in de muur. Gelukkig bleef het ongeval zonder grote gevolgen voor de rijders, maar de betrokken coureurs wezen met beschuldigende vingers naar elkaar.

In de eerste ronde van de race op ‘The Tricky Triangle’ raakten Takuma Sato en Alexander Rossi elkaar, met een kettingreactie als gevolg. Meerdere coureurs die achter de twee kemphanen zaten konden geen kant op. Felix Rosenqvist kon de crashende Sato niet ontwijken en gleed honderden meters over de safer barrier. Hij moest voor controle naar het ziekenhuis, waar hij dezelfde avond weer werd ontslagen.

Over de schuldvraag zijn de betrokken coureurs het na afloop van de race niet eens. Voor Sato is het duidelijk: het was Alexander Rossi die te veel naar rechts stuurde en hem te weinig ruimte gaf en ervoor zorgde dat Sato spinde, met een kettingreactie tot gevolg. Op Twitter liet de Japanner zien hoeveel Rossi van zijn lijn afweek en ervoor zorgde dat beide coureurs elkaar raakten.

De Amerikaan reageerde daarop en legt de schuld juist bij Sato neer, die de slipstream van zijn voorganger wilde pakken en naar links stuurde. Rossi kreeg bijval van onder meer IndyCar-collega Sage Karam. In een reactie op Rossi tweette Sato dat hij niet de schuld bij zijn collega-coureur in de schoenen wil schuiven, maar alleen de feiten op tafel wilde leggen. In een bijbehorend video laat hij zien dat hij zijn stuur recht hield.

Wie er ook schuldig is aan het ongeval, we mogen van geluk spreken dat iedereen zonder grote kleerscheuren uit hun auto stapte. Hoe anders was dat vorig jaar, toen op hetzelfde circuit in de openingsfase Robert Wickens op hoge snelheid via de auto van Ryan Hunter-Reay de hekken in vloog. Als gevolg hiervan raakte hij verlamd aan zijn benen en is hij nog steeds aan het revalideren. Na de heftige startcrash tweette Wickens dat de superspeedway van Pocono te gevaarlijk is voor de IndyCar om op te racen. Volgens hem moet het circuit van de kalender af.

De race werd na een rode vlag wel weer hervat en Will Power wist zijn eerste race van dit seizoen te winnen.

Met medewerking van Tom Plaum.

Speel mee (gratis!) met de RacingNews365 Bingo tijdens de GP van Oostenrijk en win te gekke prijzen!

Claim je Bingo kaart

1 reactie

    Breaking Honda belooft Verstappen meer power en verbeterde betrouwbaarheid