Op Silverstone gaan het hebben van flink wat vermogen en een goed aerodynamisch pakket hand in hand. Het circuit telt vele medium- en hogesnelheidsbochten, waarin power noodzakelijk is om snelheid te houden en neerwaartse kracht om toch de bocht te halen terwijl het pedaal tot de bodem toe is ingetrapt. Mercedes beschikt over dat allround goed pakket. In de paddock op Silverstone baarde het kampioensteam vandaag (donderdag) opzien door met een low downforce-achtervleugel op de proppen te komen, een achtervleugel die bij uitstek geschikt lijkt voor de nóg snellere circuits zoals Monza en Spa-Francorchamps. In de tweet van de Spaanse F1-verslaggever Albert Fabrega hieronder (Mercedes rechtsonder) is goed te zien dat andere teams hun achtervleugel voor dit weekend uitrusten met aanzienlijk meer downforce. Grote vraag is natuurlijk of Mercedes van plan is deze configuratie daadwerkelijk het hele weekend te gebruiken, of dat hij op enig moment tijdens de vrije trainingen enkel getest gaat worden. Mogelijk heeft men bij dat team zoveel vertrouwen in het aerodynamische pakket dat men minder downforce durft te genereren met de achtervleugel om zo nog meer aan topsnelheid te winnen.
1288808033380904961
Alas traseras para el #BritishGP . La de Mercedes parece ya para Spa o Monza... Rear wings for the #BritishGP . Mercedes one looks ready for Spa or Monza.. pic.twitter.com/0VvmNL7Pbt — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 30, 2020
Meest gelezen