Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Mercedes

Mercedes: "Dat deed het zelfvertrouwen van onze coureurs geen goed"

Mercedes kende een verrassend goed weekend in Barcelona, maar precies een week later had het team van Lewis Hamilton en George Russell het in Monaco toch weer lastiger. In de video-debrief legt het team uit waar dat mee te maken had.

Hamilton Monaco
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

Mercedes leek zich tijdens het weekend van de Grand Prix van Spanje meer en meer te kunnen mengen in de strijd vooraan, maar in Monaco was de achterstand op Red Bull en Ferrari weer een stuk groter. In een tijd waarin Mercedes er proefondervindelijk achter probeert te komen wat wel en niet werkt, legt men uit waarom Monaco weer wat lastiger was.

"In Barcelona lieten we zien over een goede racepace te beschikken, ook al weten we dat er werk te doen is om het gat naar Red Bull en Ferrari te dichten", zo legt Trackside Engineering Director Andrew Shovlin uit. "De uitdaging in Monaco was de langzame aard van het circuit. Het is een hobbelige baan en de auto liet zich niet makkelijk besturen."

Dat laatste had zijn uitwerking op de coureurs, Lewis Hamilton en George Russell: "Het beïnvloedde het zelfvertrouwen van onze coureurs om snelheid mee de bochten in te nemen, waardoor we niet zo dicht tegen onze eigen limiet aan wisten te zitten als in Spanje."

Meer van hetzelfde in Bakoe?

Overigens verwacht Shovlin wat dat betreft niet heel veel beterschap voor de volgende race, de Grand Prix van Azerbeidzjan: "Daar verwachten we op dezelfde uitdagingen te stuiten. We werken eraan de bestuurbaarheid van de auto te verbeteren, maar we weten ook dat het daarbij niet enkel draait om het verbeteren van de basisperformance, maar ook om het neerzetten van een auto die op meerdere typen circuits uit de verf komt."

"Dit zijn dan ook de zaken waarin we de komende weken in de aanloop naar de GP in Bakoe mee bezig zullen zijn, maar ook met het oog op de langere toekomst. Er zullen zich nog meer voor ons uitdagende circuits aandienen", aldus het Mercedes-kopstuk.

Check hieronder de volledige video debrief, met antwoorden op nog meer vrager over het GP-weekend van Mercedes in Monaco.

Ook interessant:

Red Bull mag haar handjes dichtknijpen met foutenfestival Ferrari

Ferrari leek zeker van winst, maar vergooide alles. Hoe kan dat? Dit en meer, waaronder ook de F1-kansen van De Vries, hoor je in deze nieuwe aflevering met Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk.

Formule 1 GP Monaco 2022 RN365 Nieuwsdossier

4 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
RN365-podcast Direct na de zomerstop weten we of Verstappen kampioen wordt