In de gebruikelijke debriefing van Mercedes vertelt Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director van het team, over het afgelopen weekend. Hoe gaat Mercedes om met de huidige situatie, zo luidt de vraag aan het Mercedes-kopstuk.
"Het was een zwaar weekend", geeft hij toe. "We weten waar we op dit moment staan. We weten dat we een gat moeten dichten. We werken heel hard om dat te doen, maar het zijn nieuwe problemen voor ons, die we eerst volledig moeten begrijpen voordat we deze op kunnen lossen. Daar wordt enorm veel energie in gestopt."
Anderen bekeken ook:
De hamvraag voor Mercedes
Shovlin erkent dat Mercedes nog geen definitieve weg heeft gevonden om van haar problemen af te komen en dat het gestuiter er voor zorgt dat het team veel performance mist.
"We hebben de sleutel voor de oplossing van ons probleem nog niet gevonden. Qua rijhoogte kunnen we onze auto niet zo afstellen als we hadden gehoopt en waar de auto voor ontwikkeld is. We moeten de auto hoger zetten, waardoor we minder performance hebben."
"Er wordt heel hard aan gewerkt in de fabriek om het fenomeen beter te begrijpen en om te kijken of we het kunnen controleren. De hamvraag is of er een aerodynamische oplossing is die we toe kunnen passen waardoor het probleem verdwijnt."
Eerste updates opkomst
Het zal niet van het ene op het andere moment over zijn met het Mercedes-gestuiter, benadrukt Shovlin, die wel hoopvol is dat enkele aanstaande updates het begin van het einde van de problemen kunnen betekenen. Afgelopen weekend waren er al enkele kleine updates, maar die waren niet gericht op de stuiterproblemen. De volgende updates dus wel.
"Realistisch gezien is dit iets dat we in stapjes aan gaan pakken en
niet met een grote update waardoor het probleem in een keer is
verdwenen. We zien bemoedigende signalen en snel komen we met
onderdelen. Al heel snel, waarschijnlijk in Miami, hopen we al progressie te hebben geboekt door nieuwe onderdelen te introduceren."
"Als
we er daardoor achter kunnen komen dat we de juiste weg in zijn geslagen, dan kunnen we alles echt tot op de bodem uit gaan zoeken. In dat geval
zouden we al blij zijn als we op het goed pad zitten", zo sluit het hoopvolle technische kopstuk van Mercedes af.
Ook interessant:
Video: De meest bizarre FIA-boetes uitgedeeld aan Verstappen en collega's
Van 50.000 euro voor het aanraken van een achtervleugel tot 100 miljoen dollar voor het bespioneren van een ander team. Door de jaren heen hebben we in de Formule 1 de meest bizarre boetes gezien. In de onderstaande video bespreken we de meest bijzondere prenten uitgedeeld in F1.Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan