Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Mercedes

Mercedes heeft voorzichtig positief nieuws voor Hamilton: eerste echte updates in aantocht

De eerste updates die een begin aan het einde van de Mercedes-problemen moeten maken, komen er aan. Dat heeft het team onthuld. In Miami hoopt het team al de eerste, voorzichtige resultaten te kunnen zien, waarna ze als het goed is grotere stappen kunnen zetten.

Hamilton Imola rain
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RN365/Michael Potts
Het dominante Red Bull-weekend is na afloop van het Grand Prix-weekend een van de onderwerpen van gesprek, maar het zwaar tegenvallende weekend van Mercedes is ook iets waar men in de Formule 1-wereld niet over uit raakt gepraat.

In de gebruikelijke debriefing van Mercedes vertelt Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director van het team, over het afgelopen weekend. Hoe gaat Mercedes om met de huidige situatie, zo luidt de vraag aan het Mercedes-kopstuk.

"Het was een zwaar weekend", geeft hij toe. "We weten waar we op dit moment staan. We weten dat we een gat moeten dichten. We werken heel hard om dat te doen, maar het zijn nieuwe problemen voor ons, die we eerst volledig moeten begrijpen voordat we deze op kunnen lossen. Daar wordt enorm veel energie in gestopt."

De hamvraag voor Mercedes

Shovlin erkent dat Mercedes nog geen definitieve weg heeft gevonden om van haar problemen af te komen en dat het gestuiter er voor zorgt dat het team veel performance mist.

"We hebben de sleutel voor de oplossing van ons probleem nog niet gevonden. Qua rijhoogte kunnen we onze auto niet zo afstellen als we hadden gehoopt en waar de auto voor ontwikkeld is. We moeten de auto hoger zetten, waardoor we minder performance hebben."

"Er wordt heel hard aan gewerkt in de fabriek om het fenomeen beter te begrijpen en om te kijken of we het kunnen controleren. De hamvraag is of er een aerodynamische oplossing is die we toe kunnen passen waardoor het probleem verdwijnt."

Eerste updates opkomst

Het zal niet van het ene op het andere moment over zijn met het Mercedes-gestuiter, benadrukt Shovlin, die wel hoopvol is dat enkele aanstaande updates het begin van het einde van de problemen kunnen betekenen. Afgelopen weekend waren er al enkele kleine updates, maar die waren niet gericht op de stuiterproblemen. De volgende updates dus wel.

"Realistisch gezien is dit iets dat we in stapjes aan gaan pakken en niet met een grote update waardoor het probleem in een keer is verdwenen. We zien bemoedigende signalen en snel komen we met onderdelen. Al heel snel, waarschijnlijk in Miami, hopen we al progressie te hebben geboekt door nieuwe onderdelen te introduceren."

"Als we er daardoor achter kunnen komen dat we de juiste weg in zijn geslagen, dan kunnen we alles echt tot op de bodem uit gaan zoeken. In dat geval zouden we al blij zijn als we op het goed pad zitten", zo sluit het hoopvolle technische kopstuk van Mercedes af.

Ook interessant:

Video: De meest bizarre FIA-boetes uitgedeeld aan Verstappen en collega's

Van 50.000 euro voor het aanraken van een achtervleugel tot 100 miljoen dollar voor het bespioneren van een ander team. Door de jaren heen hebben we in de Formule 1 de meest bizarre boetes gezien. In de onderstaande video bespreken we de meest bijzondere prenten uitgedeeld in F1.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Lewis Hamilton

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Emilia-Romagna 2022 RN365 Nieuwsdossier

19 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
RN365 F1-podcast Ruwe diamant Verstappen blijft groeien en verbazen