James Allison is sinds 2017, toen hij overkwam van Ferrari, het technische brein achter de laatste Mercedes-bolides en ontwikkelde de afgelopen vier jaar op rij een kampioenschapswaardige bolide. Per 1 juli zal hij een nieuwe rol krijgen binnen het Formule 1-team van Mercedes, dat enkele wijzigingen doorvoert op personeelsgebied. Hij wordt Chief Technical Officer (CTO), een positie die voorheen nog niet bestond bij het team. De taken van Allison als technisch directeur zullen over worden genomen door Mike Elliot. Hij vult momenteel de rol van Technology Director in. In die rol houdt hij zich voornamelijk bezig met de aerodynamica van de Mercedes-bolides. Nu zal hij dus Technisch Directeur worden en rapporteren aan Allison. Allison gaat zich per 1 juli namelijk bezig houden met een nieuw, groot project: het volgende Formule 1-tijdperk, dat in 2022 van start gaat. Hij zal vanaf juli stap terug doen en juist meer overzicht gaan houden met het vizier gericht op de komende jaren. Teambaas Toto Wolff verklaart de veranderingen. "We zeggen altijd dat onze organisatie een dynamisch organisme is en we moeten ons constant aanpassen als we willen blijven schitteren. James is een exceptionele technische leider geweest voor ons team sinds 2017. Hij heeft veel bijgedragen aan onze prestaties", aldus de Oostenrijker, die toegeeft dat de plannen al lang in de maak waren. "We weten al enige tijd dat Allison aan het einde van 2021 zou stoppen in zijn huidige rol, dus we zijn blij dat we een nieuwe functie hebben kunnen creëren om hem op die manier binnen onze motorsportfamilie te behouden. Hij wordt de komende jaren een belangrijke sparringspartner voor mij en ik weet dat we samen nog veel kunnen bereiken." "Ik ben blij dat ik Mike Elliot mag aankondigen als nieuwe technisch directeur", vervolgt Wolff. "Ik ken hem sinds 2013 en we hebben vele uren samen doorgebracht, pratend over het team en onze voortgang. Hij heeft zichzelf ontwikkeld van onze leider op aerodynamisch gebied tot onze technische directeur. Samen met onze groep van exceptionele technische leiders bevinden we ons door deze veranderingen in de best mogelijke positie voor het begin van het nieuwe F1-tijdperk."
Meest gelezen