Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

"Mercedes laat zien op alle vlakken beter te zijn dan Red Bull"

Heeft Mercedes eens een lastig weekend en kan Red Bull toeslaan, dan zijn het alsnog kleine problemen die het team van Verstappen de das omdoen. Het bewijst dat Mercedes toch nog net water beter is, op elk vlak, zo wordt geredeneerd in de podcast van RacingNews365.

Op vrijdag en zaterdag was het een en al Red Bull in Turkije, terwijl Mercedes nergens was te zien. Zeer zeldzaam. Tijdens de Grand Prix, toen de punten werden verdeeld, kwamen er toch weer allerlei dingen bovendrijven die er voor zorgden dat Max Verstappen en Alexander Albon geen gooi konden doen naar de overwinning. Die dingen die bij Red Bull tijdens de race in Istanbul fout gingen, die gingen bij Mercedes juist goed. In de nieuwste RacingNews365-podcast wordt uitgebreid vooruitgeblikt op de GP van Bahrein, maar Tom Coronel en Ruud Dimmers konden het niet laten om toch nog even terug te kijken naar de Turkse GP. Het begon al bij de start, toen Mercedes superieur bleek. Verstappen en Albon kwamen niet weg, terwijl Hamilton hen meteen voorbij stak. "Het was daarom zo'n race waarin je denkt dat Mercedes liet zien op alle vlakken een niveautje hoger opereert. Je ziet het bij de start, weer zo'n Honda-probleem, dat ding kwam he-le-maal niet van zijn plek af, gewoon dramatisch!", zo oordeelt Dimmers. Coronel is het er niet mee eens dat het een Honda-gerelateerd probleem is. "Hoezo een Honda-probleem? Dat is het niet, dat is de tractie die je zoekt. Ergens bij het team ontbrak er een setting of waren ze niet accuraat genoeg om voor de tweede versnelling te kiezen bij de start. Het was geen Honda-probleem, het ging om een tractieprobleem." Maar volgens Dimmers zijn die tractieproblemen juist het gevolg van softwareproblemen bij de Japanners. "Ik heb uit Red Bull-bronnen begrepen dat er twee problemen zijn. Trillingen met de uitlaat als de wagen stationair loopt en softwarematige glitches van de Honda-motor." Het gebeurt te vaak dat die problemen terugkeren, oordelen ze. "Het hele seizoen al hebben zowel Max als Albon slechte starts. Ook vorig jaar kwam het een aantal keer voor, dus er zit nog steeds iets verkeerds...", oordeelt Dimmers. "Het ligt aan de software rondom de motor, maar die is niet van Red Bull. De trillingen in de uitlaat schijnen ook een probleem te zijn. De uitlaat is nu ook verlegd, dus ze zijn echt wel op zoek naar een oplossing. Dat zijn van die dingen, oké balen, maar je moet daardoor wel in de achtervolging. Het zijn misschien kleine dingen, maar als je bij de start al terugvalt dan rijdt je al weer een beetje een verloren race", zo is hij kritisch. De razendsnelle Verstappen had het geluk niet aan zijn zijde in Turkije, maar kan hij in Bahrein wel Mercedes verslaan? Alles over de GP van Bahrein in de nieuwste editie van de Formule 1-podcast van RacingNews365, die hieronder te beluisteren is.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal