Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
F1-nieuws

Mercedes maakt direct gebruik van versoepeling FIA-reglementen

De FIA heeft een aantal versoepelingen doorgevoerd voor het Grand Prix-weekend in Canada vanwege de last-minute veranderingenrond het porpoising-probleem. Mercedes maakt er gretig gebruik van en heeft direct wat aangepast aan de vloer.

Mercedes floor
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RN365/Paolo Filisetti

De FIA pakt dit weekend in Canada direct het porpoising-probleem aan. De Formule 1-bolides die te hard stuiteren, moeten hun rijhoogte verhogen. Zo niet, dan wordt de auto mogelijk zelfs gediskwalificeerd. Omdat de maatregelen zo kort op het weekend werden ingevoerd, komt de FIA de teams tegemoet.

Tijdens het Grand Prix-weekend in Montreal mogen de F1-teams de vloer verstevigen, zodat het makkelijker is om een stabiele onderkant te hebben en het stuiterprobleem minder snel optreedt. De auto's mochten al een stang van het chassis naar de bovenkant van de vloer gebruiken om buigingen te voorkomen, maar dit weekend mag er nog een extra stang gebruikt worden.

RacingNews365 legde de W13 onder de loep. Op onderstaande foto is te zien hoe de Mercedes-bolide van George Russell alvast is klaargestoomd om extra versteviging te gaan gebruiken tijdens de eerste vrije training, die straks om 20:00 uur Nederlandse tijd zal starten.

			© RN365/Paolo Filisetti
	© RN365/Paolo Filisetti

Formule 1 GP Canada 2022 RN365 Nieuwsdossier

38 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
RN365-podcast Direct na de zomerstop weten we of Verstappen kampioen wordt