Mercedes verscheen in Austin met een nieuwe voorvleugel, maar al snel werd er getwijfeld over de legaliteit van het nieuwe onderdeel. Uiteindelijk maakte het in de Verenigde Staten nog niet uit. De vleugel werd niet gebruikt, mede omdat er maar één exemplaar was gearriveerd voor het raceweekend. Een week later in Mexico moet het nieuwe onderdeel echter wel worden gebruikt. Volgens Mike Elliott, technisch directeur van Mercedes, is de vleugel te gebruiken tijdens de GP van Mexico. "Persoonlijk denk ik dat we de discussie kunnen aangaan hierover, maar de echte vraag is of we dat wel willen of niet", laat hij weten aan de media, waaronder RacingNews365. Op de vleugel zitten een aantal kleinere bevestigingsvleugels, welke een extra aerodynamisch voordeel moeten geven. Velen twijfelen aan de legaliteit hiervan. "We winnen hier niet erg veel tijd mee", benadrukt Elliott. "Is het het dan waard om tegen de stewards in te gaan?"
Shovlin bevestigt gebruik nieuwe voorvleugel
Voorafgaand aan de GP van Mexico legt Andrew Shovlin uit dat Mercedes de knoop heeft doorgehakt. Ze gaan de voorvleugel wel degelijk gebruiken. "We hebben de voorvleugel niet gebruikt in Austin omdat we maar een exemplaar hadden. Als we dat exemplaar hadden beschadigd in de kwalificatie, dan moesten we met een nieuwe voorvleugel achteraan starten." "Het was ook een erg druk programma met de bandentests in de tweede training. We hadden dus geen tijd om het onderdeel te evalueren. In Mexico hebben we echter meerdere onderdelen en we zullen ze gaan gebruiken op vrijdag. Dan bekijken we of alles werkt zoals we verwachten en het plan is op dit moment om er ook mee te gaan racen", aldus de trackside engineering director van Mercedes.
Meest gelezen