Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Mercedes pakt grote technologiesponsor af van Ferrari

Mercedes gaat vanaf dit seizoen in zee met AMD, een technologiebedrijf dat vorig seizoen nog de partner was van Ferrari, de grote concurrent van het Duits-Britse team.

Dinsdagavond laat meldde het Mercedes-AMG Petronas Formule One Team dat ze vanaf heden een meerjarig partnerschap gaat met AMD, een technologiebedrijf dat de renstal vanaf heden zal voorzien van allerlei hulpmiddelen zoals supercomputers, waarmee grote hoeveelheden data kunnen worden geanalyseerd. Het betekent dat het AMD-logo vanaf de testdagen in Barcelona zal pronken aan beide kanten van de cockpit van de Mercedes W11. Toto Wolff is in zijn nopjes met de deal die de twee partijen hebben gesloten: "Innovatie en Formule 1 gaan hand in hand en Mercedes probeert de technologische grenzen altijd te verleggen." "Daarom zijn we blij dat we in zee gaan met AMD en we kijken vooruit naar het avontuur dat voor ons ligt, gedurende welke met geavanceerde oplossingen op zoek gaan naar nog betere prestaties", aldus de Oostenrijker. Een saillant detail is dat AMD tot en met 2019 juist de partner was van Ferrari, een van de grootste, zo niet de grootste concurrent van het Mercedes-team. Het partnerschap tussen het Italiaanse team en de technologieleverancier was nog maar twee jaar oud toen het tot een einde kwam en Mercedes aan de haal ging met de technologische partner AMD.

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"