De crash van Sergio Perez in Q1 van de kwalificatie voor de GP van Monaco deed Red Bull op meerdere vlakken pijn. De wagen moest opnieuw gemaakt worden, Perez moest de GP vanaf de laatste startplek beginnen en daarna werd zijn wagen na de crash ook nog eens van de baan getakeld. Hoog in de lucht was de vloer van de RB19 voor iedereen zichtbaar en maakten concurrenten dankbaar foto's. Mercedes-teambaas Toto Wolff geeft aan dat zijn team interessante dingen heeft gezien. "Als het snel is, dan is het goed. En die vloer van Red Bull is zeer snel. Stel de vraag aan mijn engineers en zij zullen zeggen dat er interessante dingen zijn om te analyseren, meer dan alleen hoe de luchtstromen lopen. Ze waren alleen niet overtuigd van de schoonheid, maar het gaat erom hoe iets functioneert", zegt Wolff met een knipoog tegen onder meer RacingNews365 .
Onlangs kwam Mercedes ook al met sidepods, waarvan ze eerder overtuigd waren dat die niet zo belangrijk waren. Die lijken veel op de sidepods van Red Bull, net zoals ook Ferrari meer de richting van het team van Max Verstappen is opgegaan met de sidepods. Wolff: "Fred Vasseur en ik hebben eerder aangedrongen op conventionele carrosserieën. De engineers zeiden dat sidepods geen verschil maken. Deze auto's genereren de meeste downforce via de vloer. Niet door de motorkap. Maar je wilt factoren uitsluiten. Dus daar hoeven we het nu in ieder geval niet meer over te hebben", zegt Wolff over het aanpassen van de wagen richting het RB19-model.
Meest gelezen