Het was toch wel een van de verrassingen in Las Vegas: Mercedes dat weer ouderwets dominant was. George Russell pakte pole en de zege in de Amerikaanse gokstad, terwijl Lewis Hamilton de 1-2 veiligstelde door van P10 naar de tweede plek te gaan. De snelheid was er ineens, maar heeft Mercedes enig idee waar de snelheid vandaan kwam? Het is de vraag aan technisch directeur James Allison.
"Mijn openingswoorden naar de mensen op de fabriek op maandag waren: 'Het was briljant, opwindend, maar ook vervelend'. Het is vervelend, omdat we het tempo dat we dit weekend hadden, niet hadden voorspeld. En een van de belangrijkste dingen als engineer is dat je probeert te begrijpen wat er met een auto aan de hand is, dat je de auto begrijpt en kunt optimaliseren", zo vertelt het kopstuk van de Zilverpijlen in de debrief van het team.
"We hadden de dominante prestaties die we lieten zien zeker niet verwacht. Er kunnen heel veel redenen voor zijn. Je noemde de temperatuur van de baan, een ongewoon koude omgeving, met het racen in de woestijn in de winter in Las Vegas, maar er zal meer aan de hand zijn. Ik denk dat het belangrijkste voor ons is om ons de komende week te verdiepen in de vele mogelijke verklaringen. Om te zien of we die ergernis kunnen omzetten in een bepaalde mate van begrip, om het dan in ons voordeel te kunnen gebruiken."
Ook interessant:
Het was voorafgaand aan de Grand Prix van Las Vegas al het verhaal en uiteindelijk pakte Max Verstappen ook zijn vierde wereldtitel in de Amerikaanse gokstad. Een beter scenario kon er niet worden geschreven voor de F1-organisatie. Hoe hebben Rudy van Buren, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk de race beleefd? Je hoort het in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Wint Verstappen of een andere favoriet in Qatar? Dan keert Unibet maar liefst 50 keer jouw inzet uit!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!