Al sinds de teleurstellende seizoensopener in Bahrein bouwde het team van Mercedes aan de b-spec van de W14. Reikhalzend keek alles en iedereen uit naar de vernieuwde Mercedes. Het 'zero sidepods' concept ging overboord en 'normale' sidepods keerden terug, maar dat was niet de enige wijziging. Met name de voorwielophanging werd flink onder handen genomen en talloze andere wijzigingen moesten zorgen voor de gedroomde stap. Na twee vrije trainingen in de bochtige straten van Monte Carlo lijkt de W14 nog altijd geen wonderwapen. Andrew Shovlin, de technische man van het team, tast nog in het duister. "We hebben een drukke dag gehad, maar we hebben met beide auto's degelijke programma's afgewerkt en onderweg veel set-up vergelijkingen gemaakt. Het is moeilijk om de update op dit circuit te beoordelen als je alleen afgaat op de rondetijden, maar van wat we kunnen zien werkt alles zoals verwacht." George Russell stelde teleur op de vrijdag, maar Lewis Hamilton wist zich met regelmaat voorin te laten zien. Uiteindelijk eindigde hij wel weer op de vertrouwde zesde stek op zo'n halve seconde van Max Verstappen. "Lewis was de hele dag al redelijk tevreden met de auto, maar er zijn een paar dingen die we voor de tweede sessie hebben aangepast die wat snelheid hebben gekost. Daar kijken we vannacht naar." "We hebben ook een goed programma lopen in de simulator om te proberen wat meer performance te vinden. Hopelijk kunnen we een stapje extra zetten, want zelfs één tiende van een seconde kan een groot verschil maken in de kwalificatie hier."
Meest gelezen