Ingegeven door het coronavirus en alle uitdagingen die daar uit voortkwamen, besloot de Formule 1 eerder dit jaar om de introductie van de compleet nieuwe sportieve en technische reglementen uit te stellen tot 2022. In 2021 zouden de Formule 1-teams daarom blijven rijden met de auto's van het afgelopen seizoen, die slechts op een paar punten aangepast mogen worden. Enkele aspecten echter móéten worden aangepast. Zo wordt de vloer van de bolides aangepast om de totale hoeveelheid downforce terug te dringen. Dit wordt gedaan om de druk op de Pirelli-banden niet nog verder toe te laten nemen. Waar de één zegt dat de Formule 1-teams dat verlies aan downforce ongetwijfeld ergens ander terug gaan vinden, denkt de ander te weten dat de Formule 1-auto's uiteindelijk langzamer zullen worden. Mercedes-teambaas Toto Wolff hoort bijvoorbeeld tot die tweede groep mensen. "Ik denk niet dat we genoeg terug gaan vinden om in rondetijd sneller te zijn dan in 2020", zo wordt hij geciteerd door Motorsport.com . "Het zal even duren voordat we die tijd hebben teruggewonnen." Naast de vloer die aangepast wordt, zal ook Pirelli een duit in zakje doen door hardere banden te maken dan in 2020: "We zitten volop in de ontwikkelingsfase voor 2021, maar ook omdat de banden een stuk harder zullen zijn, geloof ik niet dat we in de buurt komen van de rondetijden van dit jaar. Niet in de eerste helft van het jaar, althans." In de video hieronder blikken we uitgebreid terug op het Formule 1-seizoen van Max Verstappen.
D-vVRmvaeKY
Meest gelezen