Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Mercedes

Mercedes verklaart afwijkende strategieën Hamilton en Bottas

Valtteri Bottas leek goede papieren in handen te hebben om de Britse Grand Prix te winnen. Een Safety Car-periode en een afwijkende strategie kostten hem uiteindelijk de zege.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

De beide Mercedes-coureurs vochten in de openingsfase van de Britse Grand Prix een prachtig gevecht uit. Beiden op dat moment rijdend op de medium band. Valtteri Bottas dook in ronde 16 de pits in voor vers rubber, terwijl Lewis Hamilton pas in ronde 20 binnenkwam. Daar waar Bottas wisselde naar de medium band, koos Hamilton voor de hardste compound.

Hamilton profiteerde bij zijn stop van de Safety Car-periode, waardoor hij de leiding in de race wist te behouden. In de tweede fase van de race kon hij op zijn harde band de race controleren, in de wetenschap dat Bottas nog een verplichte stop moest maken. Teambaas Toto Wolff legt uit dat de strategie al voor de race besproken was.

"Onze strategie werd bepaald voor aanvang van de race, waarbij we spraken over verschillende mogelijkheden. Als je twee coureurs op de identieke strategie zet beperkt dat je mogelijkheden", legt Wolff uit in gesprek met onder meer RacingNews365.

"We besloten dat de coureur die voor de eerste pitstop tweede zou liggen, zou gaan voor de harde band en daarmee de alternatieve strategie. We wisten niet of een stop mogelijk was en gingen eigenlijk uit van een twee-stopper, wat uiteindelijk de meeste teams deden."

Mercedes wil haar coureurs in de toekomst ook meer vrijheden geven qua strategie. "Bij eenzelfde strategie zou de eerste bocht in de eerste ronde de uitslag min of meer bepalen. De verschillende strategieën bezorgden ons meer werk, maar het is iets dat we vaker willen gaan toepassen in de toekomst."

Fotoalbum

Rapportcijfers Formule 1-coureurs na GP van Groot-Brittannië

De tiende Grand Prix van het jaar was evenals de negende een bijzonder enerverende - is de Formule 1 dan toch niet zo saai als men vermoedde? Ondanks het spektakel waren het echter toch weer de Mercedessen die een dubbelzege boekten. In dit album zie je welke coureur welk rapportcijfer krijgt!

Bekijk het album

3 reacties

    Breaking Ricciardo weigert zijn Renault af te staan aan Alonso