Lang had Mercedes op Interlagos uitzicht op een eventuele overwinning. De eerste tactische keuze die het team maakte tijdens de Braziliaanse Grand Prix, pakte prima uit. De undercut werkte, waardoor Lewis Hamilton zijn Red Bull-concurrent Max Verstappen tijdens de eerste ronde pitstops in wist te halen en effectief aan de leiding van de wedstrijd ging. Verstappen liet er echter geen gras over groeien en wist de Brit binnen een ronde terug te pakken, waarna de race in Sao Paulo aan het einde van een wedstrijd zich plots zeer chaotisch ontvouwde en er voor Mercedes van alles mis ging. Zoals altijd na de race geeft het team, in dit geval Andrew Shovlin, de trackside engineering director van de renstal, tekst en uitleg over de gemaakte keuzes en de gebeurtenissen. In de onderstaande video legt hij uit wat de oorzaak was van het uitvallen van Valtteri Bottas, wat indirect zorgde voor de totale chaos die niet veel later ontstond. In die chaos koos Mercedes er in eerste instantie voor om Hamilton niet naar binnen te laten komen voor nieuwe banden, maar hem buiten te laten. Tijdens de tweede safety car besloot het team de Brit alsnog nieuw rubber te geven, waardoor hij terugviel en uiteindelijk in een verwoede poging de tweede plaats te veroveren Albon in de rondte tikte. Check de onderstaande video voor de volledige uitleg van de Britten omtrent de verschillende tactische keuzes.
c1d-2_LEV2g
Meest gelezen