Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Mercedes

Mercedes verklaart dubieuze tactische keuzes in Brazilië

Enkele dagen na afloop van de Braziliaanse Grand Prix geeft het team van Mercedes tekst en uitleg over de voor het team zeer tegenvallend verlopen race op Interlagos.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Lang had Mercedes op Interlagos uitzicht op een eventuele overwinning. De eerste tactische keuze die het team maakte tijdens de Braziliaanse Grand Prix, pakte prima uit. De undercut werkte, waardoor Lewis Hamilton zijn Red Bull-concurrent Max Verstappen tijdens de eerste ronde pitstops in wist te halen en effectief aan de leiding van de wedstrijd ging.

Verstappen liet er echter geen gras over groeien en wist de Brit binnen een ronde terug te pakken, waarna de race in Sao Paulo aan het einde van een wedstrijd zich plots zeer chaotisch ontvouwde en er voor Mercedes van alles mis ging.

Zoals altijd na de race geeft het team, in dit geval Andrew Shovlin, de trackside engineering director van de renstal, tekst en uitleg over de gemaakte keuzes en de gebeurtenissen. In de onderstaande video legt hij uit wat de oorzaak was van het uitvallen van Valtteri Bottas, wat indirect zorgde voor de totale chaos die niet veel later ontstond.

In die chaos koos Mercedes er in eerste instantie voor om Hamilton niet naar binnen te laten komen voor nieuwe banden, maar hem buiten te laten. Tijdens de tweede safety car besloot het team de Brit alsnog nieuw rubber te geven, waardoor hij terugviel en uiteindelijk in een verwoede poging de tweede plaats te veroveren Albon in de rondte tikte.

Check de onderstaande video voor de volledige uitleg van de Britten omtrent de verschillende tactische keuzes.

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP Brazilië 2019

Volg hier het laatste nieuws over de Formule 1 GP van Brazilië en alle verrichtingen van Max Verstappen.

1 reactie

    Breaking Red Bull ontdekt het probleem in Honda-motor Verstappen