Wie dacht dat de Formule 1-teams de afgelopen drie weken gesloten waren en iedereen met vakantie was, komt van een koude kermis thuis. Gedurende 14 dagen mochten teams niet werken in de windtunnel of het verbeteren en vervaardigen van componenten voor de auto. De motor valt echter buiten dit reglement en Mercedes benutte de afgelopen periode dan ook dankbaar om haar krachtbron te verbeteren. Jarenlang was de Duitse krachtbron een klasse apart in de Formule 1, maar inmiddels heeft Ferrari haar concurrent op motorisch vlak ingehaald en hijgt ook Honda in de nek. Met het oogt op een volgende grote upgrade werkte Mercedes de zomerstop hard door. "Onze teamleden in Brixworth hebben volgas doorgewerkt tijdens de zomerstop om zo onze de performance en betrouwbaarheid van onze power unit te verbeteren", onthult teambaas Toto Wolff. "Het is geweldig om terug te keren na de zomerstop in de wetenschap dat een deel van ons team vol gas pushte. Iets waarvoor ik dankbaar ben." Het is nog onduidelijk tijdens welk GP-weekend de derde versie van de Mercedes-krachtbron wordt ingezet. Zeer waarschijnlijk zal dit in België of Italië het geval zijn. Lewis Hamilton en Valtteri Bottas kunnen beiden nog ongestraft wisselen naar een verse motor, turbo en MGU-H.
Meest gelezen