Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
05 d 03:18:26
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Mercedes wil terug naar vier motoren per Formule 1-seizoen

Mercedes-teambaas Toto Wolff zou graag zien dat Formule 1-teams in de toekomst weer straffeloos over vier motoren per seizoen per rijder mogen beschikken. De vele gridstraffen zijn de Oostenrijker een doorn in het oog.

Voor 2018 werd het maximaal aantal te gebruiken motoren verlaagt van vier naar drie. Volgens Mercedes-teambaas Toto Wolff was dat een verkeerde keuze:

"We moeten zien te voorkomen dat er teveel gridstraffen worden uitgedeeld, puur en alleen omdat coureurs niet genoeg motoren aan kunnen spreken. Die straffen zijn natuurlijk niet wat de fans willen zien", aldus Wolff in gesprek met Motorsport-Total.de. Wolff is niet voor het afschaffen van de gridstraffen voor het aanspreken van een nieuwe motor, maar dus wel voor een versoepeling van de regels, ook al kost een vierde motor nu eenmaal meer geld: "Als je het gebruik van motoren helemaal vrijgeeft, gaan we werken met kwalificatiemotoren en nemen we naar elke race een nieuw exemplaar mee. Dan rijzen de kosten natuurlijk de pan uit, maar we moeten ons afvragen of het besparen van de extra kosten van één motor opweegt tegen het nadeel van teveel gridstraffen."

x
Revanche Verstappen aast op Suzuka-achtige revanche: "Laatste push"