Natuurlijk heeft Max Verstappen in Jumbo en Exact al twee trouwe sponsors aan zich verbonden. Maar vooralsnog ontbreekt een grote internationale merknaam op de helm van de Nederlander. Toch is het management daar wel mee bezig. "We zijn zeker bezig met een aantal internationaal opererende merken. We krijgen veel interessante voorstellen, maar gaan niet zomaar overal op in. We kijken naar wat een samenwerking op de lange termijn kan opleveren, maar ook naar of een merk bij de persoon Max Verstappen past."
"We hebben hele duidelijke en harde richtlijnen voor hoe we Max in de markt willen zetten" , zo gaat manager Raymond Vermeulen in gesprek met het AD verder. "Max Verstappen moet dichtbij zichzelf blijven, het moet natuurlijk blijven. Max zegt altijd geen 'Pipo de Clown' te willen spelen, en daar heeft hij gelijk in." De Red Bull-coureur heeft sowieso een stem in het hele marketinggebeuren om hem heen. Een post op het Instagram-account van Max Verstappen wordt bijvoorbeeld eerst ter goedkeuring aan hem voorgelegd. "Max moet uiteindelijk zelf bepalen wat kan. Het is zijn account en hij moet daar op uit kunnen stralen wat hij zelf wil uitstralen. Heel soms tikt hij de berichten zelf, maar Max ziet sowieso alles voordat het online komt."
Meest gelezen