Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul

F1-stand

  • 1 BOT 43
  • 2 HAM 37
  • 3 NOR 26
VT1 vr 17 jul 11:00 12:30
VT2 vr 17 jul 15:00 16:30
VT3 za 18 jul 12:00 13:00
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
Start GP Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 2021

"Middenmoters staan pas in 2023 weer op het Formule 1-podium"

De nieuwe reglementen van 2021 hebben het doel om het verschil tussen de topteams en de teams uit het middenveld te verkleinen. Volgens teambaas Franz Tost zal dat pas in 2023 echt het geval zijn.

Afgelopen oktober werden de sportieve, technische en financiële reglementswijzigingen voor de Formule 1 bekend gemaakt. Het invoeren van bijvoorbeeld een budgetcap moet ervoor zorgen dat de verschillen tussen de teams op de F1-grid kleiner worden. De effecten van de maatregelen zullen echter in 2023 pas worden gemerkt, aldus Franz Tost.

"Momenteel geven de top drie-teams in de Formule 1 (Mercedes, Ferrari, Red Bull, red.) verschrikkelijk veel geld uit voor het ontwikkelen van de auto van 2021. Ook volgend jaar zullen ze alle moeite in die ontwikkeling stoppen", legt de Toro Rosso-teambaas uit in de Formule 1-podcast Beyond the Grid. "De budgetcap komt pas in 2021, in dat jaar zullen de topteams het aantal medewerkers en de ontwikkeling voor de auto moeten inperken. Toch zullen de teams dan nog voordeel hebben van hun uitgaven van dit jaar en volgend jaar."

"Daarom denk ik pas dat in 2023 de teams wat dichter bij elkaar komen te liggen", vervolgt Tost. "In 2021 en 2022 zullen de effecten van de budgetcap voor de topteams merkbaar worden, waardoor hun voordeel ten opzichte van de anderen wordt beperkt. Dan pas kan ook een team als Toro Rosso voor podiumplekken strijden."

In de nieuwste F1-podcast van RacingNews365 blikken coureur Tim Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en gastheer Jeroen van Inkel terug op de Grand Prix van de Verenigde Staten.

3 reacties

    Breaking Ontslag dreigt voor Ferrari-teambaas Binotto