Voor Red Bull was 2019 het jaar waarin het team overstapte van Renault- naar Honda-motoren. Dat verklaart ook deels waarom er in 2019 wat minder werd uitgegeven. Immers, voor de Renault-motor moest betaald worden, terwijl men met Honda de status van fabrieksteam genoot. Ten opzichte van 2019 zal het uitgavepatroon vanwege de budgetlimiet nog veel ingrijpender worden moeten worden teruggebracht in 2021, maar volgens teambaas Christian Horner heeft het team alles in financieel opzicht onder controle. "We hebben onze uitgaven volledig op orde in iedereen is alert op het doorvoeren van aanpassingen die nodig zijn om tegemoet te komen aan de reglementen die per 2021 in de Formule 1 ingaan." In 2019 werd een minimale winst opgeschreven door Red Bull. Het team van Max Verstappen boekte 679.000 euro winst, ten opzichte van iets meer dan één miljoen euro een jaar eerder. Door de opnieuw de derde plaats in het constructeurskampioenschap op te strijken bleef de hoogte van het prijzengeld grotendeels hetzelfde. Verstappen, de ideale sportman, haalde in Rusland weer alles uit zijn bolide. Alles over zijn weekend, de wel-niet straf voor Lewis Hamilton en de 'winnende' Bottas bespreken Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen in de nieuwste aflevering van de RacingNews365 F1-podcast, die hieronder is te beluisteren.
Meest gelezen