Er werd even gesproken over het toevoegen van een DRS-zone op het achterste rechte stuk, maar dat wordt opgevolgd door een razendsnelle linkerknik. De 130R gaat tegenwoordig inmiddels volgas, maar is nog altijd een bocht die kan 'bijten'.
Tijdens de officiële rijderspersconferentie van de FIA, op de donderdag voor het racegeweld losbarst, zijn de meningen over het introduceren van een tweede DRS-zone verdeeld. Esteban Ocon en Lance Stroll zien het idee om de achtervleugel te openen voor de 130R wel zitten. "Ja, dat lijkt me wel", antwoordt Stroll op de vraag of de FIA er goed aan had gedaan om een tweede DRS-zone te introduceren. "Of de 130R volgas is of niet hangt van je wagen en van je lef af. Ik denk dat het toevoegen van een DRS-zone voor die bocht alleen maar kan helpen, er zullen meer inhaalacties komen. Dat is op dit circuit niet verkeerd: hier is het al lastig om zelfs te volgen." Ocon noemt het een 'behoorlijke uitdaging', maar is het wel met collega Stroll eens. "Deze zou misschien wel uitdagender zijn dan bocht één in Silverstone", verwijst de Fransman naar een eerder dit seizoen geïntroduceerde DRS-zone die de FIA op wat kritiek kwam te staan. "De zone is er dit jaar niet, laten we zien wat er in de toekomst gebeurt." Sebastian Vettel en Stoffel Vandoorne zien het in tegenstelling tot hun jongere collega's echter totaal niet zitten. "Ik ben geen fan van DRS", spreekt Vettel hardop uit, om met de lolbroek aan te vervolgen. "Misschien kunnen we Mario Kart nabootsen en bananen op de weg gooien", grinnikt de Duitser. Vandoorne is het eens met Vettel om wat betreft de gekunsteldheid van het DRS-systeem. "Dat we hier al over moeten praten, zegt genoeg over hoe moeilijk het is om elkaar te volgen", besluit de Belg de discussie.
Meest gelezen