Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

"MotoGP-leiding moet regels aanpassen aan huidige aerodynamische revolutie"

Morgenochtend zal in Zwitserland beslist worden of Dovizioso zijn behaalde overwinning in Qatar moet inleveren. Honda, KTM, Aprilia en Suzuki zijn namelijk in hoger beroep gegaan in de protestzaak tegen de vermeende extra vleugel bij het achterwiel van de Ducati’s. Het Italiaanse team blijft echter ontkennen dat de achtervleugel een aerodynamisch voordeel is.

Het meest innoverende team op de grid van de laatste jaren geeft namelijk aan dat de vermeende vleugel slechts gebruikt wordt om de achterband te koelen. Ex-coureur Max Biaggi vindt dat de MotoGP-leiding duidelijker moet zijn over het gebruik van aerodynamische ontwikkelingen.

"Naar mijn mening is er op dit moment totaal geen duidelijkheid wat betreft het reglement over de aerodynamica van de motor. De afgelopen jaren is de MotoGP op aerodynamisch vlak ontzettend snel vooruitgegaan, maar de MotoGP-leiding heeft de regels hier niet op aangepast en dat is een fout geweest", aldus de viervoudig 250cc wereldkampioen. "De wereld van de MotoGP verandert steeds sneller, zoals dat ook het geval is geweest in de Formule 1”, vervolgt Biaggi zijn verhaal op zijn eigen Facebookpagina. “Daarom moet de MotoGP-directie goed kijken naar de maatregelen die de Formule heeft genomen, op het vlak van de aerodynamische ontwikkelingen. Zo zal men ook in de MotoGP-klasse de regels moeten aanpassen aan de huidige aerodynamische revolutie die gaande is."

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Red Bull Jos Verstappen spreekt zich over vriendschap tussen Max en Norris