Dat meldt RaceFans . Al in de komende twee seizoenen zouden slechts mondjesmaat upgrades worden toegestaan, om vervolgens per 2023 de motorontwikkeling helemaal aan banden te leggen, aldus de site. Voorheen moest elk ontwerp van een krachtbron voor een enkel seizoen worden gehomologeerd. Die vereiste komt dan te vervallen, omdat diverse specificaties voortaan langer dan een jaar gebruikt gaan worden. Motorfabrikanten mogen in 2021, 2022 en 2023 eenmaal per jaar nieuwe specificaties voor motor, turbo en MGU-H introduceren. De specificatie wordt vervolgens voor de daarop volgende seizoenen bevroren. Ook de ontwikkeling van MGU-K, energieopslag en elektronica wordt aan strenge beperkingen onderworpen. De FIA werkt aan een nieuwe motorformule voor 2025 ter vervanging van de huidige 1,6 liter V6-hybride turbomotoren die in 2014 zijn geïntroduceerd. Door de huidige ontwerpen geleidelijk te bevriezen, kunnen fabrikanten van krachtbronnen besparen op hun ontwikkelingskosten. Waarschijnlijk worden de voorstellen nog deze week bekrachtigd.
Meest gelezen