De Mercedes-motor levert dit seizoen bijna 30pk meer dan de Honda-power unit. Dat weet ook Adrian Newey en daarom is de succesvolle ontwerper hard aan de slag gegaan om de Red Bull op aerodynamisch-gebied te verbeteren. Dit weekend zijn daarvan een aantal wijzigingen terug te zien op de bolide van Max Verstappen. Men doet er alles aan om de wagen sneller te laten gaan, maar tegelijkertijd het gripniveau te behouden. Motorsport.it meldt dat Newey een nieuwe achtervleugel heeft ontwikkeld die ervoor moeten zorgen dat het gebrek aan pk's deels gecompenseerd wordt. Daarnaast heeft Red Bull een opvallende vleugel aangebracht tussen de Halo en het hoofdbeschermingsgedeelte van de coureur. Die vleugel zorgt ervoor dat de Honda-motor beter gekoeld kan worden. Newey experimenteerde daar ook al mee tijdens de testweken in Barcelona en nu lijkt de vleugel definitief op de bolide te blijven. De kleine vleugel in de buurt van de cockpit zorgt er daarnaast voor dat ook de luchtstroom richting de nieuwe achtervleugel beter verloopt. Dat alles moet ervoor zorgen dat Red Bull op het snelle circuit van Silverstone ondanks het gebrek paardenkrachten ten opzichte van Mercedes over meer snelheid zal beschikken dan tijdens de eerste race op het Britse circuit.
Meest gelezen