De regels voor herstarts na een safety car-periode worden aangepast. Nu bestaat er nog weleens onduidelijkheid over vanaf welk punt je bij een herstart weer in mag halen. De teams zijn verplicht om voorafgaand aan de eerste vrije training te verklaren dat de auto volledig aan alle veiligheidseisen voldoet. Het afvlaggen van de race gebeurt met lichtpanelen, vermoedelijk om menselijk falen zoals tijdens de Grand Prix van Canada te voorkomen. De traditionele fysieke vlag zal echter ook gezwaaid blijven worden.
Ook op technisch vlak zijn er enkele nieuwe regels die per 2019 ingaan bekrachtigd: Er worden veranderingen doorgevoerd aan de spiegels en de achtervleugels om het zicht naar achteren te bevorderen. Nieuwe regels met betrekking tot de onboardcamera's moeten het spektakel voor de televisiekijkers bevorderen. Formule 1-auto worden voorzien van achterlichten aan de wing endplates om de veiligheid te vergroten. De luchtgeleiders op de halo ondergaan kleine aanpassingen om de coureur in geval van nood op een veiliger manier uit zijn auto te halen. Tijdens de meeting is eveneens afgesproken dat per 2020 het teampersoneel 's nachts minstens negen uur van het circuit moeten zijn. Op dit moment is dat nog acht uur.
Meest gelezen