Iets minder dan een maand geleden maakte de Formule 1 wereldkundig een nieuwe, grote sponsor aan haar portfolio te hebben toegevoegd. In navolging van DHL, Emirates, Heineken, Pirelli en Rolex is Saudi Aramco de zesde grote wereldwijde sponsor van de koningsklasse van de autosport. Als gevolg van de deal zouden de logo's van het megabedrijf uit het Midden-Oosten bij het merendeel van de races naast de baan te zien zijn en zullen de Grands Prix van Spanje, de Verenigde Staten en Hongarije het bedrijf als titelsponsor van het evenement verwelkomen. Het Saoedische oliebedrijf is een van de grootste bedrijven ter wereld met en jaaromzet van ruim 315 miljard euro, waarvan 111 miljard winst in 2018. Dat het bedrijf vermogen is, is terug te zien in de bedragen die gemoeid zijn met het sponsorschap. Volgens het Amerikaanse Motorsportweek zou het bedrijf namelijk zo'n 42 à 51 miljoen dollar per jaar neertellen en een contract voor tien jaar hebben getekend met Liberty Media, waarover ongeveer 15 maanden onderhandeld zou zijn.
Meest gelezen