Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Nieuwe motor moet Ferrari vleugels geven

Ferrari komt voor de Grand Prix an Oostenrijk met een hagelnieuw motor op de proppen. Volgens Italiaanse media moet de krachtbron fors wat tijdwinst per ronde opleveren.

In Oostenrijk moet voor het eerst echt duidelijk worden hoe de onderlinge verhoudingen tussen de teams liggen. Van Ferrari wordt gezegd dat het op zijn best het derde team is achter Mercedes en Red Bull, maar in Maranello zit men niet stil. De Italiaanse tak van Motorsport.com rept over een nieuwe motor voor de Scuderia. De winst die daarmee gemoeid zou zijn zou oplopen tot zo'n twee à drie tienden van een seconde per ronde. Daarmee zou het geschatte gat van een halve seconde naar Mercedes mogelijk voor de helft gedicht worden. Ferrari zou naar verluidt ook de aerodynamica van de SF1000 onder handen genomen, al wordt er verondersteld dat we daar tijdens de eerste race op de Red Bull Ring nog niet alles van gaan zien. Overigens is Ferrari niet het enige team dat met een andere auto ten tonele verschijnt dan tijdens de Grand Prix van Australië. Hoewel de fabrieken gedurende het grootste deel van de coronacrisis gesloten zijn geweest, zal elk team in enige mate kans hebben gezien de auto door te ontwikkelen. Binnen de Red Bull-gelederen gaven zowel Max Verstappen als Helmut Marko al te kennen dat er upgrades geïntroduceerd zullen worden: "De RB16 zal er anders uitzien dan eerder dit jaar in Melbourne", zo gaf de Red Bull-coureur aan.

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"