In Oostenrijk moet voor het eerst echt duidelijk worden hoe de onderlinge verhoudingen tussen de teams liggen. Van Ferrari wordt gezegd dat het op zijn best het derde team is achter Mercedes en Red Bull, maar in Maranello zit men niet stil. De Italiaanse tak van Motorsport.com rept over een nieuwe motor voor de Scuderia. De winst die daarmee gemoeid zou zijn zou oplopen tot zo'n twee à drie tienden van een seconde per ronde. Daarmee zou het geschatte gat van een halve seconde naar Mercedes mogelijk voor de helft gedicht worden. Ferrari zou naar verluidt ook de aerodynamica van de SF1000 onder handen genomen, al wordt er verondersteld dat we daar tijdens de eerste race op de Red Bull Ring nog niet alles van gaan zien. Overigens is Ferrari niet het enige team dat met een andere auto ten tonele verschijnt dan tijdens de Grand Prix van Australië. Hoewel de fabrieken gedurende het grootste deel van de coronacrisis gesloten zijn geweest, zal elk team in enige mate kans hebben gezien de auto door te ontwikkelen. Binnen de Red Bull-gelederen gaven zowel Max Verstappen als Helmut Marko al te kennen dat er upgrades geïntroduceerd zullen worden: "De RB16 zal er anders uitzien dan eerder dit jaar in Melbourne", zo gaf de Red Bull-coureur aan.
Meest gelezen