Mercedes en Ferrari halen aan het begin van het tweede seizoensdeel alles uit de kast om de titelstrijd in hun voordeel te beslissen. Onderdeel van het aanvalsplan is voor beide teams de introductie van de spec 3-motor tijdens de Grand Prix van België.
Valtteri Bottas wordt door de introductie van een nieuwe krachtbron teruggezet op de grid. De Fin heeft al drie verbrandingsmotoren, turbo's en MGU-H's verbruikt en zal vanwege alle bijkomende gridstraffen de race van achteraan op de grid aan moeten vangen. Mercedes en Ferrari introduceren de krachtbronnen, voor Ferrari al getest door Haas F1 en Sauber, juist voorafgaand aan Grands Prix waar topsnelheid een belangrijke rol speelt. Het geluk voor Valtteri Bottas is dat hij zijn penalty incasseert op een circuit waar inhalen goed mogelijk is, waardoor hij geacht moet kunnen worden de schade op zondagmiddag redelijk te beperken. Ook Renault's Nico Hülkenberg wordt teruggezet op de grid. De Duitser krijgt een fonkelnieuw exemplaar van de nieuwste specificatie Renault-motor tot zijn beschikking, maar betaalt daar wel de hoogste prijs voor. Hij zal Valtteri Bottas vergezellen aan de staart van de grid.
Meest gelezen