'Nieuwe motorfabrikanten laten Formule 1 links liggen'
Zo meldt Motorsport-Magazin.com dat Aston Martin, op dit moment titelsponsor en technisch partner van Red Bull, de interesse in een motorproject al verloren heeft. In plaats daarvan zou het zich nu richten op toetreding tot de DTM.
F1-motorgoeroe Mario Illien geeft bovendien aan dat het voor onafhankelijke motorbouwers ook steeds minder interessant wordt om werk te maken van een F1-project:
"Met sterk vereenvoudigde regels was een dergelijk programma misschien rendabel geweest, maar de gesprekken duren voort en het lijkt er hoe langer hoe meer op dat de kosten voor de ontwikkeling van een nieuwe motor nooit terugverdiend kunnen gaan worden. Niet zo lang je maar aan één of twee teams motoren levert, althans."
Van de geïnteresseerde partijen lijkt alleen Porsche de keutel nog niet in te trekken. De Duitse constructeur zou achter de schermen zelfs al werken aan een Formule 1-motor, opvallend genoeg voorzien van een MGU-H. Het onderdeel dat warmte omzet in elektrische energie zou op de nominatie staan om afgeschaft te worden in 2021, juist om motoren eenvoudiger te maken.
Maar op het moment dat de enig overgebleven kandidaat het niet uitmaakt of een F1-motor wel of niet voorzien wordt van een MGU-H, valt het argument om het onderdeel af te schaffen weg en zou het weleens kunnen dat er voor 2021 op motorisch gebied helemaal niet zoveel verandert.
Download de Formule 1-kalender 2019
Zet de F1-kalender van 2019 met een klik in de agenda van je smartphone of pc en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
Download de kalender! Download de kalender!
Reacties
Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.
Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in