Renault staat net als alle andere Formule 1-teams voor de uitdaging een auto te bouwen die aan de nieuwe regels voldoet. De Franse constructeur maakt het zichzelf naar eigen zeggen nog een beetje moeilijker door een 'compleet nieuwe auto' te bouwen.
"Om je een idee te geven van hoe nieuw de nieuwe auto wel niet is, van de oude auto uit 2018 is alleen het stuurbekrachtigingssysteem overeind gebleven. We pakken de auto op alle vlakken aan, maar het levert ons wel ontstellend veel werk op", aldus Renault's technisch kopstuk Marcin Budkowski in gesprek met Motorsport-Total . Renault weet dat het het zichzelf niet gemakkelijk maakt door een compleet nieuwe auto te bouwen. Ze hopen de nieuwe auto zo laat mogelijk kaar te hebben: "Zodoende weten we zeker dat hij zo ver mogelijk doorontwikkeld is, maar stressvol is het wel!" De nieuwe bolide heeft de crashtest al ondergaan, dus op dat gebied zal er geen vertraging opgelopen kunnen worden. "Maar desondanks hanteren we een hele strakke planning, wat niet geheel onlogisch is overigens. Als je de auto ver voor de eerste tests klaar hebt, weet je zeker dat hij niet zo doorontwikkeld is als hij had kunnen zijn." De presentatie van de nieuwe Renault staat gepland voor 12 februari.
Meest gelezen