Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Nieuwe technische directeur Renault: "Dit team is lastiger te repareren dan McLaren"

Renault lijkt al op voorhand ernstig rekening te houden met wéér een mislukt jaar. Volgens de pas aangestelde technisch directeur Pat Fry is Renault ‘moeilijker te repareren’ dan zijn vorige werkgever McLaren.

McLaren kent evenals Renault lastige jaren in de Formule 1. Maar waar de Britse renstal in 2019 nadrukkelijk de weg naar boven lijkt te hebben ingeslagen, is bij Renault eerder het omgekeerde het geval. Het Franse team eindigde vorig jaar zeer teleurstellend als vijfde in het WK voor constructeurs, nota bene achter ‘klantenteam’ McLaren. In 2018 eindigde Renault nog als vierde. "Ik denk dat de uitdaging heel anders is", zegt Fry in gesprek met Motorsport Total . De Brit is net een paar weken bij Renault aan de slag, nadat hij eerder bij McLaren in min of meer dezelfde rol werkzaam was. "De situatie bij Renault is niet te vergelijken met die bij McLaren. In Woking was sprake van laaghangend fruit, dat zo kon worden geplukt. Hier bij Renault moet heel veel werk worden verzet." Hij geeft te kennen dat er ‘goede mensen’ rondlopen in Enstone en dat er ‘een goede infrastructuur’ is. Hij wil die componenten naar eigen zeggen bij elkaar brengen. "Dan moeten we zeker het middenveld kunnen halen." Fry stelt tenslotte dat hervorming van Renault F1 een lange-termijnverhaal wordt. "Uiteindelijk moet alles in elkaar passen. Dat is de sleutel." Eerder gaf Renault-boegbeeld Alain Prost te kennen dat het moeilijk zal worden topcoureur Daniel Ricciardo na 2020 voor de renstal te behouden.

Viaplay
x
Topontwerper 'Newey verlaat Red Bull Racing aan het einde van het seizoen'