Ja, het debuut van George Russell voor Mercedes in de Grand Prix van Sakhir in 2020 was ijzersterk, maar hij zat destijds allerminst comfortabel in de auto. Hij bleek iets te lang te zijn voor de W11 van dat jaar en de situatie was zelfs zo nijpend dat hij schoenen moest dragen die een paar maten te klein waren. Om die reden vroeg RacingNews365 George Russell tijdens de launch van de nieuwe W13 of Mercedes bepaalde compromissen moest sluiten om herhaling van zetten te voorkomen. Hij antwoordde ontkennend.
"Voorheen was dat inderdaad een probleem"
"Bij mij weten zijn er nieuwe regels met betrekking tot het formaat van de cockpit die dit probleem voor een groot deel hebben oplost", zo begint de nieuwbakken teamgenoot van Lewis Hamilton. "Bovendien wisten we al in een vrij vroeg stadium dat ik in zou stappen en dat de chassis' in de Formule 1 sowieso wat groter werden. Je leert je echter aan te passen en om bepaalde zaken heen te werken", vervolgt hij. "Natuurlijk is het zo dat hoe kleiner het chassis is, hoe sneller je bent, maar voor zover ik weet schuren we tegen de ondergrens van het toelaatbare, net zoals dat voor alle andere teams op dat vlak zal gelden. Daarmee pas ik harstikke goed in de auto, waar dat voorheen een probleem was. So far, so good dus."
Meest gelezen