Valtteri Bottas en George Russell vlogen tijdens de Grand Prix van Emilia-Romagna in de dertigste ronde van de baan. Nadat de race even stilgelegd was en de rotzooi van de baan was geruimd, ging het veld achter de safety car weer rollend van start. Het was linksaf in Rivazza dat Max Verstappen als leider van de race bijna zijn auto verloor. Volgens Jolyon Palmer zorgde een mix van geluk en stuurmanskunst ervoor dat de Red Bull-coureur zijn auto uit de muur kon houden. "Dit was zo close voor Max, hij miste bijna een kans voor open doel, aangezien zijn titelconcurrent niet meer mee kon doen voor de overwinning", schrijft Palmer in zijn column voor F1.com , verwijzend naar Lewis Hamilton die op dat moment was teruggevallen na zijn uitstapje in de grindbak. Hoewel het misschien wat gelukkig oogde dat Verstappen zijn auto nog maar ternauwernood onder controle kon houden, was dat volgens Palmer niet helemaal zo. "Hij had inderdaad geluk dat hij de baan niet helemaal verliet, maar ik heb Max al een paar keer eerder zijn spinnende auto onder controle zien houden." De oud-Formule 1-coureur wijst hierbij bijvoorbeeld naar Brazilië 2016 en Turkije vorig jaar waarbij hij zijn race ook redde door 'op de rem te trappen en deze op het optimale moment weer los te laten'. "Dit moet haast wel puur instinct zijn voor hem, aangezien het niet iets is dat een coureur echt kan oefenen", vervolgt Palmer zijn lofzang. "Hij kreeg het wéérr voor elkaar om de auto terug op de baan te krijgen en dat op het punt waarop veel anderen denk ik volledig zouden zijn gespind."
Meest gelezen