Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Pijnpunt Ferrari aangestipt: "Het grote verschil tussen toen en nu"

Ferrari staat voor de reusachtige taak terug te keren aan de kop van het Formule 1-veld. Waar het allemaal misging voor Ferrari? Voormalig Ferrari-coureur Rene Arnoux heeft wel een vermoeden.

Ferrari kende in 2021 het slechtste jaar in veertig jaar tijd. Men moest vaak moeite doen om überhaupt punten te scoren en de sporadische podiumplaatsen waren vaak meer geluk dan wijsheid. De weg terug lijkt lang. Voormalig Ferrari-coureur Rene Arnoux wil niet afgeven op het team of op de teamleiding, maar stelt wel vast dat er iets moet veranderen. In zijn ogen zijn de problemen bij Ferrari niet zo moeilijk te begrijpen. "Het gaat erom dat je de juiste mensen op de juiste posities binnen het team zet en dat alle afdelingen goed met elkaar samenwerken", zo legt hij uit in gesprek met Autosprint . "Je kan wel alles in huis hebben, maar als de mensen niet op één lijn zitten, dan ben je nergens." Arnoux heeft dan ook wel eens betere tijden voor de Scuderia meegemaakt: "Enzo Ferrari en Jean Todt bijvoorbeeld wisten alles heel goed te managen bij Ferrari. Todt wist misschien niet hoe hij een auto moest ontwerpen, maar wist wel precies hoe hij een team moest vormgeven. Hij zorgde ervoor dat alles klaar stond voor mensen die er nieuw kwamen te werken en daardoor kwamen de resultaten ook. Dat is het verschil met nu." Toch wil Arnoux niet kwaadspreken over de huidige teamleiding. "Ik deel enkel mijn idee over de methoden die toegepast zouden moeten worden. Maar elke wijzing heeft tijd nodig, winnen ga je niet van de ene op de andere dag weer. Ik geloof dan ook niet dat Ferrari wonderen kan verrichten in 2021."

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"