Zodoende is het minder interessant voor bandenmerken om per 2020 in de Formule 1 te stappen. De leverancier zou immers een nieuwe band moeten ontwikkelen voor het eerste én het tweede seizoen van deelname, aangezien er een compleet nieuwe velg in wordt gehangen per 2021. Dit vergroot de kansen van Pirelli, die bij monde van baas Mario Isola laat weten zich prima te kunnen voorbereiden op de nieuwe reglementen. “In de Formule 1 kan je nooit stilzitten”, wijst Isola tijdens de teambazenpersconferentie op de voortdurende ontwikkelingsrace. “Als de band moet worden aangepast, dan passen we de band aan. Je moet te allen tijde klaarstaan om in te spelen op noviteiten en ondanks dat de vergroting van dertien naar achttien inch een bijzondere uitdaging zal worden, zijn wij er klaar voor”, solliciteert Isola duidelijk naar een verlenging van het F1-contract. “Als je het accepteert om hier te zijn, moet je ook accepteren dat je veel energie in de sport zal moeten steken, veel onderzoek zal moeten plegen, testen en ontwikkelen.”
Meest gelezen