Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Pirelli draait hand niet om voor productie nieuwe F1-banden

Een interessante ontwikkeling op het vlak van Formule 1-banden. Het contract tussen de koningsklasse van de autosport en leverancier Pirelli loopt aan het einde van 2019 af, potentiële kandidaten mogen zich aanmelden om in de periode 2020-2023 banden te leveren. Er is echter één maar: de sport wil vanaf 2021 met grotere velgen aan de start verschijnen.

Zodoende is het minder interessant voor bandenmerken om per 2020 in de Formule 1 te stappen. De leverancier zou immers een nieuwe band moeten ontwikkelen voor het eerste én het tweede seizoen van deelname, aangezien er een compleet nieuwe velg in wordt gehangen per 2021. Dit vergroot de kansen van Pirelli, die bij monde van baas Mario Isola laat weten zich prima te kunnen voorbereiden op de nieuwe reglementen. “In de Formule 1 kan je nooit stilzitten”, wijst Isola tijdens de teambazenpersconferentie op de voortdurende ontwikkelingsrace. “Als de band moet worden aangepast, dan passen we de band aan. Je moet te allen tijde klaarstaan om in te spelen op noviteiten en ondanks dat de vergroting van dertien naar achttien inch een bijzondere uitdaging zal worden, zijn wij er klaar voor”, solliciteert Isola duidelijk naar een verlenging van het F1-contract. “Als je het accepteert om hier te zijn, moet je ook accepteren dat je veel energie in de sport zal moeten steken, veel onderzoek zal moeten plegen, testen en ontwikkelen.”

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi