De full wets werden weliswaar gebruikt in de Grand Prix van België, maar alleen omdat dit verplicht was met de start achter de safety car. Een rollende start in de regen betekent dat de Formule 1-rijders automatisch de blauwe banden gebruiken, maar al na de verplichte ronden achter de SC werden ze verwisseld voor de intermediates. Wat hebben ze eigenlijk nog aan de full wets? Niet zo veel, zo moet Pirelli zelf ook toegeven. "We moeten hierbij wel twee problemen uit elkaar halen: de performance in de regen en het zicht van de coureurs", zo begint bandenchef Mario Isola tegenover onder meer RacingNews365. "Toen we de banden ontwikkelden, zagen we veel meer performance dan de oudere regenbanden. Het was niet genoeg, maar we hadden een stap gemaakt. Het opwarmen van de banden was geen probleem en alle teams hebben ingestemd met de nieuwe banden, maar de performance is niet genoeg in de cross over naar de intermediates." De spray blijft ondertussen een probleem en in de natte omstandigheden kiezen alle coureurs voor de inters. "Als de full wets alleen gebruikt worden achter de safety car, dan kan ik de coureurs alleen maar gelijk geven dat, op dit moment, de full wets een nutteloze band is. We moeten gaan bepalen wat we hiervoor in de toekomst gaan doen", aldus Isola.
Meest gelezen